tisdag 9 september 2008

Kasta ägg

Gamla ägg som stått i en sommarstugas avstängda kyl över vintern gjorde att min pappa inte åt ägg på många år. Och han är ändå äggoman. Eller ägg-man.

Kasta ägg som kravall?

Kasta kokta ägg - gör det ondare än okokta ägg?

Kastade ägg gjorde jag och barnen när vi flyttade upp en våning och jag ville visa hur dumt det var att trilla ut genom fönstret (de hade tidigare bott på första våningen/villa i sitt liv). De såg hur ägget for ner från när jag släppte det och så smätte nere på marken. Vi gick ner för att beskåda eländet. Och så pratade jag om hjärnsubstans.

Att ha cykelhjälm är en annan bra sak! Senast igår kom en person fram till mig och komplimenterade mig för den vackra blommiga jag har. Hans bror var röntgenläkare och mannen hade använt cykelhjälm hela sitt liv...

Inga kommentarer: