måndag 9 februari 2009

Svårt. Kris. Kul.

På en enda dag händer det mycket. Idag hade vi föreläsning om små neuroner. Jag kände att detta är länge sedan, riktigt länge sedan. Hur ska jag ta mig igenom detta, för det ska ju göras? Åh vad jobbigt. Och så. Sen mötte jag grannen som sa att men det där är ju så kul! Sagt med det bredaste leendet. Jaha. Nu har jag börjat tränga in i denna lilla värld. Och det är kul! Jag får flashbacks av hur kul sånt här var när jag läste naturkunskap för jodå, riktigt många år sedan. Skillnaden är att jag då trodde att jag kommer nog inte att kunna detta. Nu kommer jag att kunna detta! Vilken liten fantastisk värld och som bara sker hela tiden utan att vi uppskattar det ordentligt. Så en liten kunskaps(inhämtnings)kris bjöd denna måndag på. Vackert så. Inte lida - tänk jag ska få lära mig detta!

En riktigt riktigt go vecka önskar jag dig.

Kram
Sofie

Inga kommentarer: