torsdag 12 mars 2009

Tio middagar på ett bräde

Ett vanligt studenttips är att laga mat tillsammans på korridoren eftersom det är billigare att laga till många, och trevligt också, och möjligen en utvidgad kosthållning från spagetti med ketchup.

Att laga mycket mat på en gång är också fiffigt för en familj eller ensamstående. Jag frös in min klassiker, stora mängden köttfärssås ikväll och har tio snabba middagar på bordet inom 20 minuter om det skulle behövas. Utvidgad kosthållning!

Imorgon ska jag baka Roffes igen. Jag vet inte om det är så himla billigt egentligen med tanke på allt gott som är i. Men just nu kan jag inte komma på något bröd som är godare!

Att emellanåt laga eller baka tillsammans och senare njuta tillsammans av det vi gjort med våra egna händer - det är lyckliga stunder.

Om det tar tid? Ja: trevlig, doftande, gemensam, god, underbar tid! Och förresten, vad gör det att saker och ting tar tid?

Inga kommentarer: