lördag 25 april 2009

Magnolian och pelargoner

Magnolian kommer att vara perfekt till siste april! Härligt, i år känns det inte oroligt och inte behöver jag heller virka några "inte-slå-ut-hättor" till dem, eller blåsa med värme...

Igår utökade jag min samling med en engelsk pelargon, så vacker med mörk lila/vinröd (?) färg och de flikiga bladen. Överhuvudtaget ser de för året nya mycket bra ut. Värre är det med de övervintrade... Jag får nog krypa till KC och köpa nya till balkonglådorna. Men jag kan sätta de andra utanför och se vad som händer. Favoriten hittills är rosenknoppspelargonen som jag fick för ett år sedan som verkar ha klarat sig i källaren.

Annars ser det piggt ut i trädgården, också bland ogräset! Men nästa helg ska bli trädgårdshelg och då ryker det. Nåja, som jag brukar säga: det händer inte mycket men det händer!

Inga kommentarer: