måndag 27 juli 2009

Den objudna gästen

Häromkvällen spelade några för mig obekanta grannar hög musik. Länge. Jag vaknade mitt i natten och bytte sovrum. Roligt verkade de ha och hur tänker de nu undrade jag när det bara fortsatte. Med förhöjd puls och bristande förmåga att somna om tänkte jag inte så klart men satte på morgonrocken och gick ut och bort till deras altan och knackade på. Öppnade och satte mig elegant - så elegant det nu kan bli i frottemorgonrock klockan 2 på morgonen - och sa att eftersom de nu är så generösa med musiken kan de kanske vara generösa med ett glas vin också? *Rodnar när jag tänker på fräckheten att sonika göra så men inte högblossande röd ändå med tanke på läget.* Rött eller vitt? Det tycker jag är flexibelt att anpassa sig så snabbt! Efter något glas tyckte vi att det var läge att jag bytte till klänning och sedan dansade vi till lägre ljudnivå fram till klockan 4.
Jag vet inte om min lösning var den bästa lösningen. Men den var i vilket fall inte den sämsta.
Kram
Grannen

Inga kommentarer: