onsdag 15 juli 2009

Onsdag mitt i veckan

En dag kom pojkarna hem och berättade att de hade sett en kondom i någon buske bredvid skolan. De fnissade men när jag frågade om de visste vad det är för något visste de inte det men fnissade lite till. Jag förklarade vad en kondom är till för, att den ska hindra en kvinna från att bli gravid om en man och en kvinna har samlag, har sex med varandra. Ordet sex är också fnissigt och så fnissade de en stund. Sagt och gjort, nu blir det sexualupplysning. Jag tog fram en tvåliters fryspåse, rullade till den enligt konstens regler med en snygg topp upptill och sade att så här ser en kondom ut a la större modell varpå de fnissade lite till. Jag greppade en vattenkaraff och trädde påsen över den, glömde inte ens att klämma till åt toppen så att det inte skulle bildas en luftblåsa som kunde få "kondomen" att sprängas. Voila, pårullad påse på vattenkaraff. Så gör man pojkar, nu vet ni det. Mer fniss men också iakttagande.

Nej, ränderna på en gammal sexualupplysare går inte ur! Och det är jag nöjd över.

Inga kommentarer: