måndag 17 augusti 2009

14 cm rumpförskjutning

Vid något tillfälle berättade en kvinna indignerat för mig att rumpan "faller ner" 14 cm under en livstid. Hur man nu mäter det, när börjar man mäta det? Vid t ex 12 års ålder? Att jag borde mäta hur min rumpa sitter i förhållande till exempelvis ryggraden för att kunna mäta längre fram? Vem tänker på det?

Och rumpförskjutningen borde man definitivt göra något åt, genom träning, tyckte hon. Som någon slags skyldighet att ha en ungflicksrumpa genom hela livet.



Eller som en annan kvinna som vid en ålder då brösten borde omfattas av gravitativ effekt fortfarande hade ungflicksbröst, inte genom träning men genom knivens skarpa hjälp. Någon slags skyldighet - och gentemot vem?



Jag fattar inte riktigt detta. Får fundera lite till. Om inte du har några kloka ord att bibringa mig?!

Inga kommentarer: