söndag 23 augusti 2009

Sura och tjura

Bara jag får "sura och tjura" emellanåt så mår jag bra. Det låter ganska trist, tror jag, men för mig är det ett uttryck för att få lov att vara ifred och i ensamhet och stillhet och ro. En del mediterar, en del fiskar, andra gör annat. Och jag vill "få sitta och sura och tjura", gärna i en liten stuga utan faciliteter med långt till närmaste granne. Koka en kopp kaffe, sitta på trappan och titta på någon insekt, fundera lite över livet, tänka att det stora för dagen är maten, skrapa ihop något av lite grönsaker, kanske grilla en skvätt, emellanåt dricka ett glas vin, ligga på soffan/i hängmattan och pilla naveln, tänka på ingenting, höra tystnaden, stänga av öronen inte höra något, blunda, vifta på tårna, på öronen rentav (om jag nu hade kunnat det).

Inga kommentarer: