onsdag 14 oktober 2009

Charm och utstrålning

Idag sa en för mig obekant person att jag hade charm och utstrålning. Ganska trevligt om jag får säga det själv. Nog drar jag inte stora växlar men en poäng är att genom att säga trevliga saker till andra människor skapar man lite guldkant på tillvaron.

Eller bara le - tänk vad många som ler tillbaka när man ler, ena en go' känsla i hela kroppen (ska uttalas på göteborgska för bäst känsla!).

Nån sa att så kan man väl inte säga till en främmande person (apropå charm och utstrålning) men jag tyckte det var trevligt! Och varför skulle man inte få göra det? Tänk om vi skulle säga lite oftare vad som bubblar upp i oss. Kanske inte så pk. Men ändå, det skulle nog generera leenden - eller kanske rensa luften om det nu var av annan karaktär. Eller?

När sa du nåt rart och gulligt senast?
Och när vågade du "sätta ner foten" senast?

En riktigt go kram till er alla!
Sofie

Inga kommentarer: