söndag 23 maj 2010

Gemensam nämnare: engagemang

Vilken helg!
Fredags morgon städning av karnevalsområdet. Scoutföräldrar gör sånt helt enkelt (och kåren får extra medel), är svaret.
Fredag eftermiddag karnevalsbesök. Och jag vet varför jag gillar denna aktivitet till trots att jag i vanliga fall inte är överdrivet i folkfest: fundamentet är studenters engagemang och glädje.
På kvällen handla inredning på IKEA.
På lördag morgon handla mer inredning på IKEA. Så sillfrukost hos grannen. Därefter tåggranskning, och det är allra bäst att stå i början av tåget, till och med innan det har startat för att i detalj studera denna underbara galenskap.
Lördag kväll arbete på psyket.
Söndag morgon sopa trottoaren på magnoliablad och därpå färd till CISV för föräldrautbildning, ska man skicka sonen på internationellt uppdrag så behövs det. Och vilken dag och vilka härliga människor i spåren av Doris Allen.
På hemväg promenad genom att befolkat Lund. Ett Lund där man inte höjer ögonbrynen för en förbivandrande kanin eller 20 personer i en telefonkiosk, ens när det inte är karneval.
Nu har jag precis samlat mig inför dagens studiegruppsövning.

Ja, om inte detta är en ljuvlig helg då vet inte jag vad som är allra bäst i livet!

Inga kommentarer: