onsdag 7 juli 2010

Jobba eller semestra?

Har varit ledig ett tag nu. Och de senaste dagarna har varit oerhört slöa, jag kan inte minnas maken till dessa dagdrivardagar. Jag känner mig inte stressad men tanken på att verkställa inköp av mat för att inte säga laga den känns nästan oöverstigligt. Allt går i slowmotion. Och så gött det är, värmen gör också sitt till för att skapa tillräcklighet av nästan ingenting.

Fast igår kväll började jag känna en liten lust komma smygande, det ska bli skönt att nästa vecka få börja skriva. Och veckan därpå börja på sommarvikariatet på S:t Lars. Det måste ju betyda att jag nu har börjat nå till total avslappning och också trötta på det. Sanna mina ord, vilken lyx att känna stark längtan till att läsa och skriva och göra ett gott arbete i vården.

Semesterkram!
Sofie

Inga kommentarer: