lördag 20 november 2010

LCHF. Rapport

Frukosten idag bestod av tre skivor falukorv och ett stekt ägg och tre buketter blomkål, vilket var rester från i torsdags, stekta i gårdagens baconfettstekpanna. Korv ska man egentligen inte äta men detta var deli med kötthalt på 68% så det får vara okej. Praktiskt vardagsliv med ekonomiska inslag heter det också. Till detta kaffe (inte så bra för c-vitamin- respektive järnupptaget i blomkålen förstås). Mätt är jag. Gott var det!

Att det känns bra att LCHF överraskar mig inte och jag saknar inte bröd, pasta, ris och socker. Nog för att jag har slarvat emellanåt och det ger alltid magvärk men det var rysligt lätt att utesluta kolhydrater ur kosten. Vad det gäller vikten så har jag gått upp ett kilo. Å andra sidan har jag 2-3 cm mindre midjemått. All protein i maten bygger muskler och träningen på Gerda bidrar också. Sen är det svårt att separatmäta mina muskler men det sägs i alla fall att muskler väger mer än fett.

Konklusion: om du har blodsockersvängningar kan jag varmt rekommendera LCHF, en rejäl förändring på sug och hungerkänslor kom som ett brev på posten.

En riktigt go helg önskar jag dig!

Inga kommentarer: