måndag 10 januari 2011

Tandtråd och sånt

Man bör tandtråda sig en gång om dagen liksom kamma sig och borsta tänderna och tvätta sig och äta frukt och motionera och säga snälla saker och ringa mormor och undvika att röka och dricka och knarka men gärna lite sex och en blomkvast till någon du tycker om. Osv.

I tider av nyårslöften ter sig livet så lätt och så svårt. Visst, nu är det bara att köra på och det nya ljuva ska komma till dig! Samtidigt blir kraven lätt så hårda och svåra att löftena faller ner som snöslaskvåta dammtussar/råttor i sopkorgen.

Jaha, nu hände det igen - att jag skulle skriva nåt helt annat och så blev det nåt helt annat. Snart ryker julens lampor ner i källaren igen och får vila i typ 10,5 månader. Julen ut, klart slut. Tulpan in, vårkänslor, kattskrik i mars. Kanske kommer kaninen "Putte" i maj och sen är det sommarlov och shortsen kommer på och "gud vad det är varmt!". Fotografera för all del som det ser ut just nu och ställ in värmesensorn på kameran för den kyliga upplevelsen som kan nyansera hur "otroooligt varmt det är en dag i juli". Och sen är det ändå vinter snart igen och aldrig får man vara riktigt nöjd...

Nej, stor kram, jag kan inte hjälpa det men jag känner mig lika positiv som jag brukar. Sen det blev en ohejdad vana har det blivit lättare att se livet från lite olika håll.

Vi ses!

Inga kommentarer: