fredag 7 oktober 2011

Vilken vecka!

Inledde starkt på måndag morgon med att nästan missa bussen... Men jag hann i tid till första dagen på praktiken. Numera titulerar jag mig kandidat (inte student och absolut inte praktikant). Det har varit många människor, möten, rutiner, larm, koder, nycklar inte minst. Jag har också fått ta del av pendlarkulturen med att springa efter tåg och buss. Och åka med vaktmästaren J (tack!) som var nere i byn på sin brödhämtartur (ännu har jag dock inte fått halvligga i bagagen omgiven av det nybakade brödet men det lär komma med tanke på Skånetrafiken). Veckan avslutades med att jag flyttade till ett annat rum där jag har vattnat blommorna och tittat på Ringsjön. Och så klart, lite mer Skånetrafiken: tåget hade inga batterier kvar när vi kom till Stångby varpå jag klev av. Frågade en annan resenär som gjort detsamma om jag fick lifta till Lund och det fick jag ju. Men så kom en buss, men det var visst ingen ersättningsbuss utan en glad chaufför som hämtade upp lite folk på väg till garaget och släppte av oss i Nöbbelöv på 3:ans hållplats. Mycket bättre än så kunde det ju inte bli eftersom just 3:an stannar utanför dörren hemma hos mig.
Nu är jag liksom du värda en solig helg!
Kram
Sofie

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej,

Vad kul att du börjat som kandidat denna vecka :) Psykologprogrammet verkar vara så spännande.