onsdag 21 december 2011

Knaperi, knaperi, knapra

Vem är det som knaprar i mitt hus?

Tittut, här är jag. Medicinen som ska göra mig pigg igen vilar i min mage, den första pillan. Kanske blir det jul i år i alla fall? Bara jag slipper knapra på nageln jag ska dra imorgon.

Så har alltså medelåldern slagit till. Å andra sidan kanske det är så att så fort det somatiska medelålderskrämpandet lagt sig så kommer jag att känna mig som mina 32,5 år igen? Japp, det tror jag benhårt på!

Jag hoppas att du får en riktigt fin lillelördag, några dagar före julafton, kanske med glöggdoft och bakning, möjligen lite kokning och inläggning. Själv ska jag slå in några paket. Ikväll.

Vem vet: kanske ställer jag in julen nästa år? Nu har jag firat så många gånger (32!) att jag vet hur det går till. Kanhända kunde jag göra något gott nästa jul? Jobba? Det blir något att fundera på under kommande julhelg.

Stor kram
Sofie

Inga kommentarer: