måndag 7 maj 2012

Jag sitter här och tänker

Det låter nåt att jag tänker kanhända men jag gör faktiskt just det. Nu. Och ganska ofta till och med :-)

Jag sitter här och tänker att tusan vad mycket det är att lära sig om "det däringa internätet". Alla nya grejor. (Eller som när jag skulle börja skicka sms, det var ju bara för galet.) Och nu har jag installerat spotify. (Det är sannolikt bara delvis för att jag egentligen ska tentaplugga!) Bara för ett par dagar sedan frågade jag "vad är spotify för något egentligen och hur funkar det, och hur kan det komma sig?". Eller som för några år sedan "vad är internet egentligen för något och varifrån kommer det? hur kan det ha dykt upp och hur kan det funka och hur funkar det?". Ideligen dessa varför. Ibland finns det små små svar, ibland större. Klura fundera grubbla tänka fundra fnula trixa fixa älta...

Och nu har jag skrivit ännu ett inlägg på detta internet.

Goaste hälsningen
Sofie

Inga kommentarer: