tisdag 25 september 2012

Tipset: Go with the flow!

För några år sedan, * räknar på fingrarna och inser att det är mer än fem år sedan *, fick jag rådet av en god vän att helt enkelt go with the flow. För att det skulle föra något gott med sig. Jag tror att hon till och med sa att det "skulle vara bra för mig", utan att det lät som ett pekfinger (en del kan säga sånt på ett bra sätt). Hon definierade inte vad som skulle vara gott. Men hon hade rätt. Jag fick syn på massor genom att våga hänga med i svängarna. Fick en del upplevelser som jag på ett sätt gärna hade varit utan men samtidigt hade jag inte varit den jag är idag utan de erfarenheterna. Sedan dess har jag fallit i kontrollfällan flera gånger. Nu är det höst och kanske är det vad jag ska göra nu: rätt in i kaklet. Dessutom är det inte bara höst utan jag är medelålders också och har uppnått en viss visdom. Så nog tappar jag inte helt fotfästet om jag kör all in i flowet. Visst är jag rädd, för det är läskigt. Men om jag fortsätter träna så kanske flowet går av sig själv. Så då är det dags att kavla upp armarna och ta tag. Kom igen katten, det svänger.

Inga kommentarer: