måndag 12 november 2012

Andra frivilliga matchen på tre dagar

När fan blir gammal blir han religiös.

I lördags var jag spontant på volleybollmatch. Nej, sonen spelade inte men vi beundrade Lund vinna över Falkenberg.

Idag var jag spontant på handbollsmatch. Nej, sonen spelade inte men vi beundrade Lugi vinna över Malmö.

Hade någon för några år sedan sagt till mig att jag frivilligt skulle gå på sporttillställningar hade jag nog skrattat. Och nu har det blivit så här! Och jag erkänner, det är jättekul:-)

Fast jag måste säga att det är lugnare med badminton och volleyboll än med handboll. Första akten idag bjöd på mycket adrenalin, gängkrigskänsla och två röda kort. Andra akten var bättre spel och ja, rätt lag vann - idag igen.

Måndagshälsningar från en sportmamma, kram!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hur hinner du göra detta? Jag har hört att du har rätt mycket att göra i skolan nu, så jag kan inte förstå att du hinner titta på sport :)