lördag 10 november 2012

Vad är det som händer här och nu

Om jag ska nämna en enda sak som jag blivit bättre på under de snart fyra åren på psykologprogrammet är det att lyssna, vara närvarande, medveten här och nu, och hinna med att göra något med det också. Tidigare var jag nog så lyhörd men kanske i efterhand och inte så medvetet. Detta tror jag är bra för mig som psykolog.

Annars är jag akut lycklig! Nog för att kärleksfronten är skral och utan utsikter men jag är lycklig när jag vaknar på morgonen, släpper ut Jensen och Bolt, hämtar tidningen, äter en banan och lite jordnötter till frukost bara för att jag vill ha just det till frukost eftersom jag är en fri ätare (numera), lägger mig i sängen under goa duntäcket och läser tidningen, inser att jag har en absolut skön helg framför mig, att alla projekt löper på som de ska och även om det är stressigt (?) är kalendern under kontroll och det är bara att beta av, går ut med Jensen och det är en fantastisk höstmorgon med löv i alla färgerna, det är få människor ute och jag hinner lyssna på vinden och lukta på parken.

Nu ska jag snart äta andrafrukost men äldste sonen när han nu vaknar, den andra sonen är ute och scouthärjar i en skog. Först ska jag hinna skålla Roffe dock, som inte är en man utan det goda bröd som jag njuter av.

Städa ska jag göra så länge jag har lust och kanske betala lite räkningar, äta en god ugnskyckling, gå på volleybollmatch, titta på Merlin och på Downton, dricka lite rödvin och äta några goda ostar.

Jag hoppas du får en riktigt fin lördag!

Kram
Sofie

Inga kommentarer: