fredag 1 juni 2007

Jag ska springa Lundaloppet nästa år! Grannen frågade häromdagen om jag inte skulle vara med nästa gång, och ja, det vore ju kul! Som en utmaning att göra något jag aldrig gjort.

När jag fyllde år i april skrev Sydsvenska Dagbladet en artikel om mig, och det hade jag aldrig varit med om förut. (Jag har inte figurerat i någon tidning sedan jag skrev något boktips till Expressen när jag gick i åttan.) Sedan dess har jag funderat på vad nästa utmaning skulle bli. Och nu vet jag alltså. Men det är ju ett år till dess så jag vill finna något annat som utmanar mig så att det inte går för länge mellan. För det är spännande att våga göra något jag inte gjort och det för mig framåt. Jag lär mig om mig själv och om andra. Och vad är bättre än det?! Och på kuppen kommer jag att få löparkondis medan jag tränar till maj 2008.

Inga kommentarer: