onsdag 5 september 2007

Ibland får jag frågor om hur jag kan vara så glad eller var jag får min energi ifrån. Det är ju så att jag tycker att det är roligare att vara glad. Och så är jag det. Men det är också ett val. Man kan välja beteende. Visst att det är svårt i vissa stunder, då man till och med kan behöva hjälp med perspektiven, men i normalläget kan man välja. Och det är som jag brukar säga:

Livet är så kort att det gäller att göra undan i dag men också så långt att det gäller att vila så att man orkar!

Och det gäller glädjen också: livet är så kort att man lika gärna kan passa på att vara glad men också så långt att man lika gärna kan vara glad. För att orka.

Och så finns det förstås andra stunder också. Jadå, det gör det! Kanske är det också stunder som samlar kraft för att i huvudsak vara just glad och energisk?

Inga kommentarer: