tisdag 30 oktober 2007

Kommunikation

Sanning tre är att jag tror att man kan prata om allt. Grunden för alla relationer är kommmunikation och kvaliteten på dem är hur bra man kan prata med varandra. Att det inte är lätt att prata med varandra vet jag, men jag tror på att om man får lite hjälp på vägen så kan man lära sig. Men det har hittills varit (lite) tabu att man ska ta hjälp för att prata. Men om det handlar om något så viktigt som relationer (kärleksrelationer, vänskap, föräldraskap osv) - hur kan man då avstå från att försöka lära sig att kommunicera lite bättre?!

Så kommer det där med känslor in i bilden och då är det baske mig inte så lätt. För så länge vi pratar om att vi ska kommunicera så kan det väl gå an men att prata med någon som berör oss starkt. Dessa eländiga känslor som ställer till det så, förfärligt, jobbigt, och alldeles underbart. Utvecklingspotential är ett ord som poppar upp i mitt huvud ;-)

Godkväll på dig, och glöm inte säga något gulligt till någon innan du somnar!

Inga kommentarer: