måndag 29 oktober 2007

Sanning 2

Här fortsätter jag med utmaningen, nummer två: Jag är så glad som jag verkar.

Jag är för det mesta glad. Visst har jag ett häftigt temperament men det går över snabbt när jag varit arg. Långsinthet ligger inte för mig. Problem uppstår förstås när någon långsint person blir "drabbad" av mig. För mig funkar det i alla fall fint att bli arg, bli av med det och sen är det klart. Sammanlagt känner jag mig tillfreds med mitt liv och det finns väl i min grundpersonlighet att vara glad. Jag har smilrynkor! Sedan kan jag visst det vara ledsen och nedstämd emellanåt men jag har KBT:at mig själv att välja glädje och det funkar. Det är mycket befriande att lägga sig ner på golvet och skratta så att man kiknar. Jag får energi av att vara glad! Det har också sagts att mitt skratt smittar.

Inga kommentarer: