tisdag 16 oktober 2007

Oanade fördelar

Sedan 9.45 igår har jag fått bättre väder. Analoga tv-sändningarna upphörde och jag har numera endast dansk tv. På dansk tv är alltid vädret bättre här i Skåne än vad som redovisas på de svenska kanalerna.

Får jag fördelar av att jag är blondin? Ja, faktiskt. En period i år hade jag rödbrunt hår och jag var uppmärksam på om jag upplevde skillnad. Nu tänker jag vara blondin länge! Min frisör ska ha sitt ord med i laget (läs: hon bestämmer) men det är roligare att vara blond.

Att tro gott om människor gör möten vilsamma. Jag behöver inte oroa mig i onödan, för saker som många ändå inte är. Sen är gränsen för integriteten olika vilket gör det olika svårt att förstå en människa. Men, återigen, magen har en del klokt att säga. Våga lita på magen.

Genom att vara modig får jag vara med om saker som kan vara jobbiga men jag lär mig massor av det.

Inga kommentarer: