måndag 3 december 2007

Vad pratar vi om?

När vi pratar om viktiga saker med varandra känns det skönt i kroppen tycker jag.

Men ibland är situationer trista och känns som dockteater. Då sitter jag bara där och tittar utan att se mycket. Som artighet, för att det ska vara på ett visst sätt. Men det är som det är för mig. För någon annan kanske det är viktigt.

Jag vill att det känns. När jag eller någon eller några andra är nyfikna att verkligen vilja veta och förstå, förstå saker som berör.

Vad som berör är olika. Vi har olika behov och önskningar. För ett tag sedan hörde jag en uppräkning av saker som berör olika personer:
för någon är kanske tid tillsammans det som berör,
för en annan är det beröring,
för någon är det presenter,
för en annan att någon gör något oväntat som en gest,
för någon kanske orden är viktiga.

Vet du vad du blir berörd av? Och vad blir din partner berörd av?

Inga kommentarer: