tisdag 8 januari 2008

Hur länge kommer jag att förlänga mitt liv genom att leva extra nyttigt nu i januari? Jag måste kolla om jag kan räkna på det.

Barnen fick förresten träningsvärk av att spela tv-spel. Och då sägs att man blir en soffpotatis av att spela tv-spel. De fick ett Wii (tror jag det heter) i julklapp av deras fader och jag har sett hur de ser ut när de står framför tv-skärmen och boxas. De flåsar och svettas - och tycker att det är roligt! Det dröjer ju ändå innan deras simhoppning respektive gymnastisk börjar igen kan man tänka. Att tv-spelspelande kunde vara så kul, jag måste fråga om jag får prova.

Provade step gjorde jag idag... Hmm. Ska jag se det positivt får det bli omdömet utvecklingspotential. Jag hade mest lust att gå därifrån men den otroligt energiska och fantastiska ledaren Annika gjorde att jag stannade och så vaknade förstås tävlingsmänniskan i mig, detta måste jag förstås lära!

1 kommentar:

uje sa...

Första gångerna är alltid ett helvete på Step. Bra att du inte gav upp, för nästa gång kommer det gå bättre. Och det kommer att bara att bli roligare med tiden. Det är en process, det där att få koll på sin lekamen när man samtidigt går upp och ner på en bräda. Kram