fredag 14 mars 2008

Tonårstjejer

Var på bio idag och såg en riktigt girlish film: PS. I love you. Den var söt och romantisk, inget märkvärdigt men riktigt bra för den genren. Om du behöver en stunds avkoppling så rekommenderar jag den.

Innan filmen började satt ett gäng tonårstjejer och skrattade så där underbart hysteriskt, de började om hela tiden utan märkbar anledning och det bubblade av fnissigt fantastiskt kan-inte-sluta-skratt. Och jag hade lust att sätta mig bredvid dem på bänken och vara med. För det är sällan man skrattar så att man nästan kissar på sig, det pyser i öronen och det rycker i armarna och det slutar med att man ligger på golvet och vrider sig, och kvider mellan paroxysmerna. Det är skönt!


Förresten hittade jag en tvåhundring i min plånbok idag... Danskarna har alltså fattat att stora sedlar behövs. Apropå mitt inlägg den 8/3.

Inga kommentarer: