torsdag 13 mars 2008

På olika kontinenter

Imorse körde jag barnen och deras fader till Kastrup. För vidare transport via Paris till Los Angeles. Så här långt ifrån har jag inte varit mina barn någon gång! Nog för att de varit i t ex Danmark med mormor och morfar men det är inte samma sak; Danmark räknas som nästgårds - åtminstone här i Skåne och halvdansk som jag är, är Danmark hemma.

Innan de skulle åka sa äldste sonen: maaammaaa: jag har tänkt på en sak, jag har faktiskt inte varit i Paris. Fast i Portugal har jag varit. Världsmedborgare! När jag var 9 år tänkte jag inte så. (Fast vid närmare eftertanke hade jag i den åldern rest mycket mer än barnen har gjort.) Men det ligger något i det, det är väl en del av allmänbildningen att ha varit i Paris.

Som tur är får jag sällskap här i huset. Och min trogna vapendragare Jensen är en klippa!

Inga kommentarer: