söndag 27 april 2008

15000 dagar

Läste dagens söndagskrönika av Karen Söderberg i Svenska Dagbladet: Att arbeta för att kunna leva. En citerad socionom (avlidna Lena Nevander Friström) hade sagt "att hon aldrig träffat någon som ångrat att han eller hon arbetat för lite och levt för mycket". Krönikan avslutas med att "det omvända är däremot ganska vanligt".

Ett snabbt överslag ger att jag har levt ungefär 15000 dagar. Kanske har jag lika många kvar. Vid detta halvlivsbokslut är jag nöjd över min erfarenheter och mina upplevelser och tror att jag har goda utsikter att fortsätta på min inslagna bana med balans mellan arbete, fritid och familj. Och jag fortsätter att sträva mot mitt formulerade mål - vad jag vill känna och tänka och blicka tillbaka mot när jag väl ligger där och summerar på dödsbädden.

En av mina deviser är: Livet är så kort att det gäller att göra undan i dag men också så långt att det gäller att vila så att man orkar!

Inga kommentarer: