lördag 26 april 2008

Reinkarnerad pedant

Det är trevligt att jobba på framsidan av huset, som vetter mot gatan. Det är många som promenerar förbi och gärna stannar till för en pratstund, trevligt!
Jag pratade med en granne om att det inte går så fort framåt med arbetet med att anlägga Den Optimala Rabatten. Rabatten som ska vara snygg och inte kräva så mycket skötsel. Det går i små steg och jag undrar när det blir färdigt? Någonsin? Det kanske inte SKA bli färdigt, möjligen är det vitsen?
I ett annat liv tänker jag att jag skulle kunna vara mer pedantisk med trädgården. Men det är så att jag inte tror på reinkarnation och heller inte att det är bra för mig att vara pedant. Tanken faller alltså på sin egen omöjlighet. :-)
Slutsats: det kommer att finnas något nytt i flera år framöver för förbipasserande, och för husets invånare, att upptäcka i anläggningsarbetet. Det är ju bra ju!

Inga kommentarer: