söndag 22 juni 2008

Skrämmande integritet

Häromdagen sa en arbetskamrat till mig att jag har snäv integritet. Jag sög lite på orden och vi resonerade lite kring det. Ja, att du bjuder på dig själv, som han sa.
Annars är det lite tjusigt att ha stor integritet. Då är man betrodd om man får komma innanför integriteten. Eller? Är det mycket rädsla egentligen?
Men den snäva integriteten? Då har man integritet. Men den är liten?
Snäv låter snålt, men motsatsen skulle det vara - generös med sig själv. Eller är det FÖR bra, att bjuda för mycket på sig själv? Att snäv betyder för liten?
Är det läskigt att bjuda mycket på sig själv? Skrämmer det människor som har stor integritet?
Att bjuda på sånt som en del aldrig skulle bjuda på?

Men jag vet efter att ha mejslat i min kärna de senaste åren vad jag är och vad jag står för. Och jag tänker fortsätta dela med mig av mig till den som vill. För så lyhörd är jag, att den som inte vill kommer inte att få!

En riktigt go vecka önskar jag dig,
Sofie

Inga kommentarer: