torsdag 5 februari 2009

Mycket jag inte visste jag gjort

Ibland hör jag: men du var ju med då, eller då när du var med den, eller att du som har gjort si eller så, men jag har hört att,,,

Jag har gett upp. Det är bara så att det finns människor som tror en massa. Hör en massa. Vill tro något. Glömmer att vara kritiska. Och framförallt - inte kollar med källan! JAG borde ju veta, tycker jag i alla fall.

Å andra sidan är det fascinerande hur mycket "jag" hinner med. Nog för att jag är aktiv och faktiskt hinner med mycket. Men vad spännande det hade varit att få göra de saker som jag får höra att jag gjort. Vilken grej det hade varit. Och ändå inte, det är mycket jag känner att jag inte velat prova.

Nåja, summarum blir att det är lätt att lyssna på en version och därefter inte som sagt granska kritiskt och också tänka att det ofta finns en annan vinkling. Men fråga gärna, jag svarar. Och jodå, brutalt ärligt. Fast sanningen är oftast mindre spännande än dikten.

Inga kommentarer: