onsdag 4 augusti 2010

Jisses vad jag är populär

Exotiskt är nog rätta ordet. Påminner mig om tidiga datahotsfilmer a la Wargames. Ty:

Min sida har blivit hackad! Någon har lagt tid på att hacka sig in på min hemsida och stöka till det... Det känns som att jag skulle kunna vara med i en polisfilm. Så ska siffrorna ticka fram på datorskärmen, i DOS-miljö förstås för att skapa rätta stämningen, gärna med en tidsgräns för ett bombhot, företrädesvis hela jorden i farozonen.

Imorgon blir det att cykla till polisen. För nån ordning får det vara, hur populär jag än är, är det inte lagligt att göra intrång. Jag ska nog ringa min gamla kompis som just jobbar som datapolis, det kanske går lättare att få fram namnet den vägen.

Jösses, nu blir det polisfilm på riktigt! ;-) Det kanske kan bli en parallellkarriär, jag har tidigare fått förslaget att jag skulle spela polis i svensk polisserie. Vore lite tufft att ha en egen polisserie. :-)

Inga kommentarer: