måndag 14 februari 2011

En massiv mentaliserande mängd kolhydrater

Det är lika bra att erkänna, kolhydrater får min mage att krackelera. Helgens utsvävningar med vin och kalas tog ut sin rätt. Till sammanhanget hör ett visst behov av återställning och vad är väl bättre än bubblig läsk och chips. Nu blev det inga chips för nån måtta får det vara men det bubbliga söta satt fint på söndagen. Å andra sidan var jag både fräsch och pigg (relativt!) så chipsen hade kanske varit överkurs. En tanke som slår mig är att det kanske är just LCHF jag ska äta och emellanåt bryta av med en rejäl kolhydratsatsning för så bra som jag mådde igår har jag nog aldrig mått efter ett kalas. Möjligen har den stärkande promenaden hem och litern vatten nåt med saken att göra. Upp 8, tvättmaskinen snurrade flera varv, dammsugaren tog mig runt i hela lägenheten, stärkande promenad och differentierat handlande. Den indiska maten på kvällen var en riktig krona på verket, tack J!

Inga kommentarer: