torsdag 24 mars 2011

LCHF "utvärdering"

Jag väljer att sätta fnuttar på utvärdering av två skäl: dels kan man väl knappast kalla min högst subjektiva åsikt om hur LCHF funkar för utvärdering och det är ju inte precis frågan om nåt Questionnaire. Och dels tänker jag att utvärderar gör man när man avslutat något. Ja, delutvärdering skulle man kunna tänka sig (!) men poängen är att här är det inget som ska avslutas.

Jag gillar att äta LCHF. Så. Och jag tänker inte sluta med det. Såvitt jag vet idag.

Sen finns det en massa man kan tycka och tänka och är nu detta vetenskapligt och oj, vad hände med 6-8 brödskivor om dagen och sånt. Viktigt är att skilja på vad som är vetenskap, vetenskapligt, evident, belagt eller vad man nu vill kalla det - och en subjektiv upplevelse. Jag har inga idéer om att min kost skulle vara bättre av något särskilt skäl, jag helt enkelt gillar att äta LCHF. Och märk väl: Low carb. Det är kolhydrater i en hel del mat, nästan det mesta faktiskt. Jag är mätt och trivs med det. Mitt blodsocker verkar vara jämnare. Det är roligare att äta ägg och bacon till frukost än lättyoghurt och hästströ. M a o en smaksak.

Frågor, nån? :-)

Inga kommentarer: