tisdag 22 mars 2011

Vad ska jag skriva?

Senaste tiden har det blivit så lite av bloggandet. Vissa perioder har jag velat skriva varje dag, haft det som målsättning. Just nu är det inte så, det är mycket nog att hålla i. Inte för att jag klagar, aldrig! Men jag skulle vilja skriva mer. Kanske får jag bestämma mig för det och prioritera. För det är väl kanske vad livet handlar om. Prioriteringar. Inte för att jag vill göra allt, långt ifrån. Bara en sån sak som att "man borde" åka till Ullared för att förstå hur det går till. Men jag har kommit fram till att jag inte behöver, jag har tillräckligt med fantasi. Kanske har det med erfarenhet att göra, och jag har ju en del erfarenhet vid det här laget. Inte alltid så lustigt kanske, jodå jag har fått mina doser av elände och jag är tacksam för att jag kunnat ta mig ur det på ett positivt sätt, dragit nån nytta av erfarenheterna. Men prioritera, hur gör man det då? Låter så lätt. Och på ett sätt, javisst. Magkänslan. Men ibland vet man ju inte om man är hungrig eller trött eller pirrig eller har den specifika magkänslan som säger en något om hur man ska prioritera. Sen tycker jag nog att magen blir alltbättre vägvisare. Som t ex att nu är det dags för mig att gå till sängs. Lustigt nog har jag utan att veta vad jag skulle skriva skrivit 13 rader. Och det är ju precis som det ska, börja i vänstra övre hörnet och se var man hamnar! Prova du också. Du kan ju alltid skriva till mig:-)

Inga kommentarer: