fredag 13 januari 2012

Hej då och tack - Orup!

Ännu en dag i livet. En dag som många andra. Som inte kommer igen.

En fin dag. Ögonen har inte tårats men väl känner jag vemod.

Dumle is "da shit" (som man populärt gärna säger för tiden). Söt eftersmak. Fastnar i tänderna. Minns klubban och träpinnen men bättre i nuvarande tappning ändå, trät gnisslade mot tänderna.

Lämnade detta kråkslott utanför Höör. Idag kom jag med bil, en strålande vacker soldag. Ringsjöarna glittrade och tänk att jag suttit i flera veckor i detta vita som tornade sig upp mot himlen. Lätt att glömma dess imponerande väsen när jag kommer med buss när det är mörkt ute och åker när det är mörkt ute.

Så har jag då lagt ännu en termin bakom mig, och med mig. Nu går jag in på den nämnt avancerade delen av utbildningen. Ska bli kul det också. Men mycket bättre än att jobba vet jag inte om det blir. Särskilt på Orupssjukhuset. Det har varit bra. Tack!

Nu är det 2012 och jo, jag tror som i slutet av förra året att det kommer att bli ett juste år.

Stora kramen!
Sofie

Inga kommentarer: