måndag 16 januari 2012

I'm so pärmetiketter and pennskrin

Japp, nya pärmetiketterna sitter på och väskan är packad. Nu är det dags för Gerdahallen och lite gympa med stång, en bra start på termin 7 tror jag.

Men jag måste klargöra: jag ska till universitetet idag (inte "skolan"), jag ska träffa mina kursare (inte "klasskamrater"), jag är psykologkandidat (inte student längre eftersom jag fått godkänt på min praktik och går vidare i utbildningen; och på praktiken var jag just kandidat och inte "praktikant"). Så. Jag tänker mig att jag inte ska beröra detta på denna blogg fler gånger fast man kan aldrig veta :-).

Här i Skåne har vi skånsk vinter vilket innebär torra vägar och rimliga gradtal. Visserligen regnar det inte och blåser inte heller men det kommer, jodå.

Diskuterade väder igår. Om höst och vår är samma sak klimatmässigt och definitionen på vår är att den kommer efter vinter men det inte klimatmässigt blir någon vinter: kommer då aldrig någon vår??? Oroväckande. Men frågan ligger ute på remiss. Jag återkommer.

En riktigt fin dag och vecka tänker jag mig för dig och mig!
Kram
Sofie

Inga kommentarer: