Återigen visar Skånetrafiken sin oförmåga. Omständliga, ineffektiva, odugliga rutiner och tekniska lösningar. Dumhet som jag blir, nästan, förvånad över. Allra mest måste det vara monopolet som tillåter sådant. Total blankhet. Tomhet. Förvåning. Dum, dummare, dummare. Såja. Men det var som jag förvisso elakt sa till den "Ny på jobbet" imorse: varje dag resten av din anställning kommer du att möta missnöje. Jag vet inget annat lokaltransportföretag som sköter sin teknik och "kundservice" så ineffektivt. Kanske dags att lära något nytt?
Förresten när det ändå ska ske, kanske är det väl på tiden att låta Region Skåne gå i konkurs?!?
Och, jag kommer att bli mer av ett miljösvin. Bil, jajamänsan! Det är nåt av det första på listan när jag är färdig och får lön.
6 kommentarer:
Eftersom Du påstår Dig vilja lära nya saker varje dag, så kommer en gratislektion här: Skånetrafiken har inte monopol på att köra varken tåg eller bussar.
Tack för kommentar, kul!
Japp, jag gillar verkligen att lära mig nya saker varje dag! :-)
Därför vore det spännande om du vill utveckla hur du menar!
Vänligen
Fru Blogger
Hur jag menar?
Du skrev: "Allra mest måste det vara monopolet som tillåter sådant."
Jag påpekade då att Skånetrafiken inte har något monopol. End of story.
Däremot vore det spännande om Du utvecklar vad Du menar med "återigen". Rör det månne rälsbrottet igår mellan Malmö och Lund?
Det är inte min bevisbörda huruvida Skånetrafiken har monopol eller inte.
Men vad det gäller "återigen" så tror jag att många av just Skånetrafikens resenärer känner igen sig i ett ständigt återigen, liksom jag själv. Här räcker sannolikt empiri.
God söndag kära läsare!
Kram
Fru Blogger
Jag tycker Fru Blogger har helt rätt i det hon skriver. Håller med totalt :)
Så... ett allmänt gnäll över sakernas tillstånd? Okej.
Uttömmande. Konstruktivt. Nja.
Skicka en kommentar