onsdag 28 november 2012

Intuition är ett sällsamt ting

Intuition, vad är det, finns det? Därom råder delade meningar.

Från min kära ordbok:
intuition: förmåga till omedelbar uppfattning eller bedömning; utan (medveten) tillgång till alla fakta

Länge försökte jag strunta i min intuition (när jag valt att strunta i den har jag ofta ångrat mig eller till och med blivit arg på mig själv) men sedan flera år litar jag på den. Jag förstår inte alltid min intuition men jag vet att jag efter en stunds umgänge med intuitionen för stunden kommer till någon slags klarhet.  Jag vet inte alltid vad jag ska ha den till och den kanske ställer till det egentligen. Det hade kanske varit lättare utan? Fast nej, jag är glad i den och den gör gott.

Intuition kan vara att träffa någon som berör, kanske ända in i hjärteroten eller till enteriska nervsystemet (i magen finns ett stoort nervsystem; så det där med magkänsla finns det biologiska belägg för, så det så), och inte förstå vad det är som händer men veta att jo det är nåt som händer. Och när det kommer "kvitto" (ett konkret agerande) på det som jag intuitivt anade vet jag att jag gör rätt i att lita på min intuition. Sen finns det ibland praktiska störmoment som gör att jag inte kan agera på intuitionen men det är en annan historia.

November 2012,
kram
Sofie

1 kommentar:

Frank Robinson sa...

Vårt föreslagna erbjudande för kunder under det nya året är positivt och totalt engagemang, så att arbeta med oss ger dig maximal garanti för att få finansiering för vi har en A + rating i finansiering. Frank Lån Tjänster (FLS) genom åren har varit högt rankad som en av de bästa online-företag med en billigare ränta. Om du är i behov av finansiering, tveka inte att kontakta oss via telefon (+1-713-389-6778) eller E-post: k.frankloans@gmail.com