tisdag 27 november 2012

Nyfiken och barnslig!

På Månteatern igår. Psykoterapiteater. Varför gråter Gun?
Jag blev berörd och grät en smula. Det är bra teater när det blir så.
Jisses, jag måste gå på mer teater, nu!

Efter föreställningen hade vi den tröstlösa diskussionen kring att vara ung psykolog... Går det eeegeeentligen för sig? Bla, bla. Som jag skrivit på annan plats handlar det inte om ålder utan om person, egenskaper, erfarenhet, empati, vilja - och nyfikenhet.

Om jag behöver välja ett enda ord som är viktigt för mig så blir det - nyfikenhet.

Och eftersom det är jag som satt upp reglerna här så väljer jag ett ord till - barnslig.

När jag inte längre är nyfiken eller barnslig, vad ska jag göra då?

Jag önskar dig en riktigt nyfiken och barnslig dag! Det tänker jag ha:-)

Kram
Sofie

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej hej,

Jag har hört att du skulle lägga upp någon uppgift på en portal idag, helst så snabbt som möjligt. Stämmer det?

Fru Blogger sa...

Det stämmer. Men eftersom jag är barnslig (roligare att skriva inlägg) och nyfiken (på att se hur det kan bli om jag väntar på att lägga upp uppgiften) så blir det 11.55.

Frank Robinson sa...

Vårt föreslagna erbjudande för kunder under det nya året är positivt och totalt engagemang, så att arbeta med oss ger dig maximal garanti för att få finansiering för vi har en A + rating i finansiering. Frank Lån Tjänster (FLS) genom åren har varit högt rankad som en av de bästa online-företag med en billigare ränta. Om du är i behov av finansiering, tveka inte att kontakta oss via telefon (+1-713-389-6778) eller E-post: k.frankloans@gmail.com