onsdag 22 maj 2013

Det bara händer en massa saker!

Ute regnar det och inne är det varmt och gott. Även ute var det gott och skönt på hundpromenaden. Regnet är av slaget vår, det ska tvätta damm och pollen, det strilar stilla och det kommer uppifrån och trillar rakt ner. (Andra slag av regn kan komma från alla möjliga håll och dropparna vara hårda och smattrande.)

Det hände alltså att det blev en regnig dag. Imorgon kan det hända sig så att det blir en solig dag. Det är så gott att det blir som det blir. Vädret är ju precis så! Mycket annat med för den delen.

Liksom tydligen den här våren i stort. Just nu bara händer det en massa saker och det är roligt! Jag trivs när det är mycket. Även sådant som är mindre kul går att ta på ett bra sätt och så hände det att plötsligt var det som inte var så himla roligt, ja roligt igen!

Jag vaknade imorse kvart över fem och var "tvungen" att sticka ut, efter en kopp kaffe, och njuta av ett stilla Lund. Sedan har dagen fortsatt och än kan det hända att det bara händer en massa saker.

Flow. Tror jag det kallas. Lycka skulle någon annan säga. Njutning.

En sak som slagit mig är hur snälla människor är. Förvånansvärt ofta är människor snälla och gör en massa goda saker och är omtänksamma och det blir en massa positiva spiraler.

Nej, nu får jag sluta. Även om det inte blir det för mig just nu tydligen så kan ju du kära läsare tycka att det blir i mesta laget! :-)

Kram!
Sofie

Inga kommentarer: