lördag 1 juni 2013

Alltså seriöst: nio terminer?!

Nio terminer betyder typ fyraochetthalvtår. 4,5 är en rätt liten siffra. Även om det så klart beror på. Men ändå, en massa år. Och ändå bara tio procent av mitt liv, eller fem eller hur man nu kan räkna på procent på år, det totala eller hittillsvarande. Även om jag pluggat många % av mitt liv. Nu är jag halvvägs i mitt liv. Det är rätt mycket. Och med halva livet kvar(?) har jag rätt mycket kvar. En del räknar inte bara år utan också dagar och timmar. Tänk om jag skulle räkna alla de ord jag någonsin skrivit? Och inte minst kommer att skriva under 2013... Eller på 9 terminer. Alla dessa ord. Och som de bär! Eller inte. ;-) 9 är nio som är 4,5 x två. The more the merrier eller less is more? Ett av alla dessa val.

Inte desto mindre. Det är tre ord som bör användas rikligt eller åtminstone 1 gång per text. Liksom ;

Ikväll är det fest, ja det blir liksom en nioterminersfest fastän det är te 10-festen. Imorgon så här dags vet vi om planeringen höll :-)

Ha en riktigt fin lördag med fint väder ända till solen har gått ner,
kram!

Inga kommentarer: