torsdag 5 juli 2007

Hur mycket kan det regna? En relevant fråga denna sommar. Imorse när jag var ute och gick med regnjackehuvan tätt omslutet huvudet var det ju härligt! Det blir lite kletigt bara när håret är nystajlat med gucka i och ansiktet nymålat med diverse pyssel. Men det får gå. Det gamla talesättet det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder är för trist. Och klämkäckt så att jag inte orkar tänka på det ens. Men som grundtanke och -värdering funkar det på mig. Jag tänker så här: om jag skulle klaga på regnet skulle det ju bli mycket att göra. Som att klaga på sol i Sahara. Nej då, jag menar inte att man ska böja sig för att så här är det och det är inte mycket att göra åt och jag kommer aldrig att kunna göra en viss sak och det är ändå ingen idé och sånt. Men vädret är ju en sådan onödig sak att lägga energi på. Då är det bättre att lägga energi på att leva det liv jag vill ha, göra det som är roligt, leka helt enkelt. För mig är det vad livet går ut på - att leka. Och leka ute i regnet är roligt!

Inga kommentarer: