torsdag 8 januari 2009

Ett blogginlägg

Ofta har jag ett uppslag eller åtminstone ett ord eller rubrik att utgå ifrån. Och det har jag idag också, men jag vet inte om jag är mogen att skriva om Miss t-shirt 2009 eller om Stödföreningen för casanovex:en eller Hur kallt det är och hur myckeeet jag längtar efter våren eller Skicklighet eller Om träningsvärk, värken du inte botar med en iprenman, eller så. Jag kunde också ha skrivit om skolan som startade idag och hur olika det kan vara med barn som sitter som tända ljus och slukar kunskap och om barn som har så mycket spring i benen att inget hjälper. Eller om traditioner och jullov och om det är så att om man har långt jullov håller man på traditionerna och viceversa och om man är traditionell är man då strängare som förälder, kanske till och med auktoritär eller åtminstone krävande, och var går balansen mellan att kunna uppföra sig och att se det samhälle vi lever i och flyta med. Kanske kunde jag ha skrivit om lyckan över en påse köttfärssås som låg tinad på diskbänken när vi kom hem från simningen ikväll och det tog mindre än en kvart att leverera en fin middag med därtill hörande pasta, paprika, svamp, chilisås, broccoli, sockerärter. Eller om den snälle sonen som tyckte att han gärna ville skura badkaret och inte heller gav upp, trots att man inte kan göra annat med det badkaret eftersom det är så gammalt att det inte riktigt går att få rent. Fast det klart, det blev lite badande över det hela och så fick han ju vara uppe lite längre också. Och så kunde jag ha skrivit att jag ska köpa en "skolväska" imorgon också!

Inga kommentarer: