måndag 22 april 2013

Så var det måndag igen!

Dessa fina måndagar. Ny start på veckan. Ny start på resten av livet. Ny fas, vilat i slutet av förra veckan och nu är det arbete igen. Om man inte jobbar skift förstås.

Imorse utbröt närapå en dispyt när jag avbröt gnället om att ja-så-var-det-måndag-igen och tyckte att ja visst är det härligt att det är måndag igen!

Det fortsatte med att man kanske inte kan tänka för att det är måndag morgon, att saker och ting går långsammare för att det är måndag morgon, att saker och ting är tråkiga för att det är måndag morgon.

Alltså, jag vet att det är superklämkäckt - men allvarligt talat. Jag har förmånen att gå på en lång och spännande utbildning. Jag går en utbildning som många skulle göra en hel del för att komma in på. Jag har hälsan och är hyfsat frisk här och där. Jag har glada barn, snälla vänner, andas frisk luft, kan sätta på kranen och få fint vatten i mitt glas. Jag kanske har turen att vakna glad de flesta morgnar. Jag är för det mesta glad. Men jag vet att jag var sur i tisdags morse, så det så. Jag vet att jag är arg ibland fast det går över väldigt fort.

Och jag är säker på att just du också har en massa att vara glad över. (Eller som de sa i filmen: "hur vore det med kåt, glad och tacksam?)

Alltså, jag vet att det är superklämkäckt. Men kom igen, det svänger ju katten. Le - och någon ler mot dig!

Inga kommentarer: